Tur Satış Sözleşmesi


FOR LİDYA TRAVEL TURİZM SEYAHAT ACENTASI YURTDIŞI PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

İşbu sözleşme 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri kapsamında hazırlanmıştır.
Sözleşmede yer almayan hususlarla ilgili Yasa ve Yönetmelik hükümleri uygulanacaktır. Sözleşme düzenlenmeden önce tüketiciye ön bilgilendirme broşürü verilmiş ve bu broşür tüketici tarafından okunduktan sonra işbu sözleşme düzenlenmiş ve imzalanmıştır. İşbu sözleşme ile tüketicinin Lidya Ada Turizm ve Tic. Ltd. Şti.’den satın aldığı, içeriği, satış fiyatı belirtilen ve broşürde bilgileri yer alan hizmetin, satışı ve ifası ile ilgili olarak tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

1–TARAFLAR
1.1 –PAKET TUR DÜZENLEYİCİSİ
Şirket Unvanı : Lidya Ada Turizm ve Tic. Ltd. Şti.
(Bundan sonra LİDYA TOUR olarak anılacaktır.)
Adresi : ALSANCAK MAH. KIBRIS ŞEHİTLERİ CAD. İŞÇİMENLER İŞ
              MERKEZİ NO: 146 İÇ KAPI NO: 15 KONAK/ İZMİR
İletişim bilgileri : +90 232 464 10 10
[email protected] - www.lidyatour.com.tr

1.2 –TÜKETİCİ/KATILIMCI:
 Adı – Soyadı :………………………………………………………….
 T.C. Kimlik No :………………………………………………………….
 Tel :………………………………………………………….
 E-Mail :…………………………………………………………
 Adres :…………………………………………………………
(Tüketici /katılımcı bölümündeki tüm bilgileri yazıldığı şekilde doğruluğunu kabul ve beyan ederim. Ayrıca sözleşmede bundan sonra Tüketici/Katılımcı olarak anılacaktır.)

2- KONU:
İşbu sözleşmenin konusu, Tüketici/Katılımcının; LİDYA TOUR’dan satın aldığı paket tur hizmeti kapsamında tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi hakkındadır.
2.1 –İş bu sözleşme, hükümleri, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 14.01.2015 tarihli Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği düzenlemeleri doğrultusunda, ticari ve mesleki olmayan amaçla hareket eden gerçek ve tüzel kişi tüketici ve adına veya lehine bir paket tur satın alınan veya satın alınması taahhüt edilen veya kendisine bir paket tur sözleşmesi devredilen katılımcı bakımından geçerlidir.
2.2 –Paket Tur'un içeriğine dair tüm bilgiler (yolculuğun başlangıç ve bitiş tarihi ile yeri, kullanılan ulaşım araçları, yolculuk hareket ve dönüş saat tarih ve yerleri, konaklama türü ve nitelikleri, yemek planı, güzergâh, paket tura uygun vize, pasaport, yaş ve sağlık bilgileri, turun düzenlenmesi için asgari katılımcı sayısı ve iptal bildirimi için son tarih, turun fiyatı) sözleşme ile birlikte teslim edilen Ek.2’de “Ayrıntılı Gezi Programı’nda yer almaktadır. Ek.1’de yer alan “Tura Katılım Formu” Tüketici/Katılımcı tarafından eksiksiz ve doğru olarak doldurulur. Tüketici/Katılımcı bu sözleşmede belirtilen tüm katılımcılar adına taraf olduğunu ve onları da temsil ve ilzam ettiğini, kendisine ilgili yasal mevzuat kapsamında verilen “Ayrıntılı Gezi Programı” içeriklerinden tüm katılımcılara bilgi vermekle yükümlü ve sorumlu olduğunu kabul etmektedir. Bilgi verme yükümlülüğünü yerine getirmeyen Tüketici/Katılımcılar bundan sorumludur. Bu doğrultuda Tüketici/Katılımcı’ya verilen “Ayrıntılı Gezi Programı” tüm katılımcılara verilmiş sayılır.
Tüketici/Katılımcı Ek.2’de yer alan “Ayrıntılı Gezi Programı’nın ve Ek.1’de yer alan “Tura Katılım Formunun” Paket tur sözleşmeleri Yönetmeliği’nin 5. Maddesi uyarınca “Ön Bilgilendirme Broşürü” işlevlerini yerine getirdiğini ve bu bilgilerin işbu sözleşmenin öncesinde kendisi ile paylaşılmış olduğunu ve aynı zamanda işbu sözleşmenin ayrılmaz birer parçası olduğunu kabul ve beyan eder.
2.3 –LİDYA TOUR işbu sözleşme ile seyahate katılacak olan tüm Tüketici/Katılımcılara 1618 Sayılı yasa gereği Zorunlu Seyahat Sigortalarını yapmakla yükümlüdür. İşbu sigorta poliçe üzerindeki tarih ve saat ile başlar; turun tamamlanma tarih ve saati ile sona erer.
2.4 – Tüketici/Katılımcı, kendisinin ve adlarına hareket ettiği diğer katılımcıların bilgilerinin doğru olarak verilmesi ve sözleşmeye işlenmesinden sorumludur. Kimlik ve iletişim bilgilerinin hatalı bildirilmesi nedeniyle meydana gelebilecek neticelerden (ör. Havayolu cezası, vize sorunu, seyahat ile ilgili yapılması gereken bilgilendirmelerin ulaşmaması, tura katılamamaları vb.) LİDYA TOUR sorumlu değildir.
2.5 – Tüketici/Katılımcı işbu sözleşmede belirtilen irtibat bilgilerinden kendisine ve tüm katılımcılara ulaşılacağını kabul beyan ve taahhüt eder.

3–GENEL HÜKÜMLER:
3.1 –Ödemeler ve Rezervasyon Koşulları:
Tur bedelinin tamamının kayıt anında acenteye ödenmesi gerekmektedir. Tüketici/Katılımcının sözleşmenin iptalini talep etmesi halinde işbu sözleşmede yer alan iptal koşulları geçerli olacaktır.
Yurt dışı paket turlarda tur fiyatları satış bedeli döviz cinsinden belirlenmekle birlikte kur olarak sözleşmenin düzenlendiği ve ödemenin yapıldığı günkü merkez bankası kuru esas alınarak belirlenir.
3.2 – Fiyat değişiklikleri:
LİDYA TOUR herhangi bir nedenle satılan turun fiyatını değiştiremez. Ancak sözleşmede yer alan fiyat; fiyat değişikliğinin gerekçesinin ve nasıl hesaplanacağının sözleşmede öngörülen hareket tarihinden en az (20) yirmi gün öncesinde Tüketici/Katılımcı ‘ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşuluyla sözleşme bedelinin yüzde beşini geçmeyecek şekilde; Sözleşme bedelinin döviz cinsinden belirlendiği yurt dışına yönelik paket turlarda fiyat değişikliğinin döviz kurunda meydana gelen olağandışı değişikliklerden kaynaklanması, tüm paket turlarda fiyat değişikliğinin yakıt giderlerindeki olağandışı değişikliklerden kaynaklanması, fiyat değişikliğinin liman, havaalanı gibi yerlerde tahsil edilen vergi, resim, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerde meydana gelen olağandışı değişikliklerden kaynaklanması hallerinde değiştirilebilir.
3.3 –Sözleşmenin esaslı unsurlarında değişiklik:
LİDYA TOUR paket turun başlamasından önce, Tüketici/Katılımcıdan kaynaklanmayan nedenlerle sözleşme içeriğinde yapılan esaslı değişiklikleri ve bunun fiyat üzerindeki etkilerini Tüketici/Katılımcı ‘ya derhal bildirir. Sözleşmenin esaslı unsurlarından birisinin değişmesi halinde Tüketici/Katılımcı, bu değişikliği kabul edebileceği gibi, yapılan değişikliği kabul etmediğini yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek koşuluyla; Paket tur düzenleyicisi veya aracısı tarafından sunulan, eşit veya daha yüksek değerde başka bir paket tura ek bir bedel ödemeksizin katılma veya fiyat farkının kendisine iade edilmesi şartıyla daha düşük değerde bir paket tura katılma veya herhangi bir tazminat ödemeksizin sözleşmeden dönme seçimlik haklarından birini kullanabilir.
Tüketici/Katılımcının bu madde kapsamındaki sözleşmeden dönme seçimlik hakkını kullanması halinde; LİDYA TOUR sözleşmeden dönme bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren tüketici/katılımcının ödemiş olduğu tüm bedeli herhangi bir kesinti yapmaksızın en geç on dört gün içerisinde iade eder. Erken kayıt kampanyaları yapma, erken kayıt yaptıranlara indirimli fiyat sunma hakkı LİDYA TOUR’a aittir.
3.4 –Paket turun iptali:
LİDYA TOUR; Tüketici/Katılımcıdan kaynaklanmayan bir sebepten dolayı paket turun başlamasından önce turu iptal etmesi halinde Tüketici/Katılımcı, bu sözleşmenin 3.3. maddesinde belirtilen seçimlik haklarından birini kullanabilir.
Tüketici/Katılımcı tarafından paket turun başlamasından önce turu iptal etmek istemeleri halinde; 30 gün kalaya kadar ücretsiz iptal hakkı vardır. LİDYA TOUR aşağıda belirtilen kesinti oranlarının yanında, ayrıca Tüketici/Katılımcı adına yapmış olduğu ve iadesi mümkün olmayan masrafların düşülmesinden sonra geriye kalan ücretin iadesi yapılacaktır.
Tur tarihine 30-15 gün öncesine kadar iptal ve değişiklik talep etmesi halinde; tur bedelinin %50'sini, 14 gün ve daha az süre kala ise tamamını cayma bedeli olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Katılımcı iptal talebi ile birlikte sunulan Türkiye’deki mercilerden alınan hastane raporu, iş yeri izin belgeleri v.b evraklar, Türkiye dışındaki konaklayacakları otel ve alacakları hizmetlerin iptalinde kabul görmemektedir.
Turun başlamasına 30 gün ve daha fazla bir süre varsa; alınmış olan uçak – tren, gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır. Yine iptallerden dolayı alınmış olan uçak – tren, gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların uyguladıkları ceza Tüketici / Katılımcıya yansıtılır.
Tüketici/Katılımcı tarafından Paket tur iptalinde; paket tur düzenleyicisine veya aracısına, sözleşmeden dönme bildiriminin ulaştığı tarihten itibaren Tüketici/Katılımcı ödemiş olduğu bedeli yukarıdaki şartlara uygun şekilde kesinti yapmak kaydıyla en geç on dört gün içerisinde Tüketici / Katılımcıya iade eder.
3.5 –Sözleşmenin eksik ifası:
Tüketici/Katılımcı, sözleşmenin ifası sürecinde (işbu sözleşmenin 2.2 maddesinde yer alan bilgilendirme yükümlülüğü çerçevesinde) ortaya çıkan her türlü eksikliği LİDYA TOUR’a derhal bildirmek zorundadır. Bu eksiklik giderilmediği takdirde Tüketici/Katılımcının sözleşme bedelinden indirim talep etme hakkı vardır. LİDYA TOUR’un paket tur başladıktan sonra önemli bir yükümlülüğünü yerine getirmediği veya getiremeyeceği tespit edildiğinde, LİDYA TOUR paket turun devam etmesi için Tüketici/Katılımcı‘ya ilave maliyet getirmeyen eşdeğerde alternatif düzenlemeler sunar veya Tüketici/Katılımcı‘ya teklif edilen hizmetlerle sunulan hizmetler arasındaki farkı tazmin eder.
Tüketici/Katılımcı alternatif düzenlemeyi kabul etmeyerek sözleşmeden dönebilir. Sözleşmeden dönülmesi durumunda LİDYA TOUR’un ücret talep etme hakkı sona erer ve yapılmış olan ödemeler sözleşmeden dönüldüğü tarihten itibaren Tüketici/Katılımcı ‘ya en geç on dört gün içinde iade edilir. Ancak LİDYA TOUR o ana kadar ifa etmiş olduğu edimler için; Tüketici/Katılımcıdan hizmetten faydalandığı oranda uygun bir karşılık talep edebilir. Sözleşmeden dönülmesi durumunda, LİDYA TOUR veya aracısı Tüketici/Katılımcının paket tura başladığı yere veya üzerinde anlaşılan başka bir yere ücretsiz naklini sağlamak ve zorunlu konaklama olması halinde yapılan giderleri karşılamakla yükümlüdür.
3.6 – Mücbir Sebepler ve Diğer değişiklikler:
Doğal Afetler ( deprem, sel, yangın, heyelan vb. ) olağanüstü haller (sıkıyönetim, sokağa çıkma yasağı ilanları, genel grev, terör, otel, havaalanı baskınları, uçak ele geçirmeler, savaş, kargaşa vb.), halk hareketleri (grev, miting, yürüyüş, yol kapanması vb.), devletlerarası gerginlik, diplomatik kısıtlamalar, sağlık sorunları (salgın hastalık, karantina, dünya genelinde bir hastalık vb...), hava muhalefeti (kar yağışı, tipi, sis, fırtına, yıldırım düşmesi vb.) gümrük rejimi değişiklikleri veya ulaşım sektöründeki genel kısıtlamalar ile havayolu, tren, deniz veya karayolu ulaşım firmalarından herhangi birinin iflası veya tasfiyesi gibi özel kısıtlamalar ve bunlar dâhil ama bunlarla sınırlı olmamak üzere herhangi diğer bir sebepten doğrudan veya dolaylı olarak, LİDYA TOUR’un kusuru bulunmayan veya öngörülemeyecek her türlü olumsuzluğun yaratacağı sonuçlardan doğan hiçbir zarar veya ziyandan LİDYA TOUR sorumlu olmayacağı gibi, LİDYA TOUR bu sebeplerden ötürü yükümlülüklerini ifa edememesinden veya yükümlülüklerinin ifasındaki aksaklıklardan sorumlu tutulamaz ve LİDYA TOUR’a maddi ve manevi sorumluluk yüklenemez.
LİDYA TOUR ile ulaşım araçları (uçak, otobüs, tren, gemi, helikopter, balon, 4x4 vb.) arasında yapılan anlaşmaların aksine bu araçların gecikmelerinden, arızalanmalarında, kaza yapmalarından, sürücülerin şahsi kusurlarından oluşabilecek olumsuzluğun sonuçlarından LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz ve LİDYA TOUR’a maddi ve manevi sorumluluk yüklenemez. Uçak saatlerinden meydana gelebilecek herhangi bir değişiklikten, uçuş seferinin iptalinden, teknik aksaklıklardan dolayı meydana gelebilecek rötar ve gecikmelerden, havayolu şirketlerinin yapacağı değişikliklerden kesinlikle LİDYA TOUR sorumlu olmayıp, muhatap, ilgili ulaşım araçları sahipleridir.
LİDYA TOUR havayolu ile Tüketici/Katılımcı arasında aracı konumunda olup, 28/09/1955 Lahey Protokolüne tabidir. Uçuş öncesinde saatler değişebilir ve tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir.
LİDYA TOUR sözleşmenin ifası süresinde; sözleşmeye aykırılığın Tüketici/Katılımcının kusurundan kaynaklanması, sözleşmenin ifası sürecine dâhil olmayan üçüncü bir kişinin beklenmeyen ve önlenemez bir davranışının bulunması, mücbir sebebin bulunması, LİDYA TOUR’un, aracısının veya bağımsız hizmet sağlayıcısının gerekli tüm özeni göstermelerine rağmen öngöremedikleri ve engelleyemedikleri bir olayın meydana gelmesi, paket turun düzenlenmesi için öngörülen asgari katılımın sağlanamaması nedeniyle iptal edilmesi ve iptalin sözleşmede öngörülen sürede paket turun başlamasından (20) yirmi gün önce yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile katılımcıya bildirilmiş olması durumunda sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesinden doğan zararlardan sorumlu tutulamaz. Bu durumda LİDYA TOUR veya aracısı ile o yerdeki temsilcileri, Tüketici/Katılımcının zor durumda kalması halinde hızlı bir şekilde yardımda bulunmakla yükümlüdür.
LİDYA TOUR buraya ilave edilmemiş ve sair mevzuat uyarınca kendisine tanınan diğer “mücbir sebepler” haklarını saklı tutar.
3.7 – Sözleşme devri:
Tüketici/Katılımcı, paket tura devam etmesinin mümkün olmaması durumunda, turun başlamasından en az 60 gün önce paket tur düzenleyicisi veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak sözleşmeyi, paket tur açısından geçerli tüm koşulları yerine getiren üçüncü bir kişiye devredebilir. Ancak Devir işleminde satın alınmış olan uçak tren ve gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır varsa cezalar yolcuya yansıtılır.
Paket tur sözleşmesini devreden ve devralan, LİDYA TOUR veya aracısına karşı bakiye tutarın ve söz konusu devirden doğan tüm ek masrafların ödenmesinden müteselsilden sorumludur. Yurtdışı turlarda devredilen turlarla ilgili olarak vize işlemi tamamlanmış olan katılımcıların vize bedelleri iade edilmez. Paket turu devir alan katılımcıların ise vize sorumlulukları kendilerine ait olacaktır. Vizelerinin bulunmaması, başvuru yapmış olmalarına karşın tur başlangıç tarihine kadar vize verilmemesi durumunda LİDYA TOUR’un herhangi bir sorumluluğu yoktur. Tur bedelinin tamamını devreden ve/veya devralandan tahsil eder. Paket turlarda sözleşme devri uçak firmalarının veya otellerin değişiklik koşullarına göre yapılabilir.
3.8 –Sözleşmenin feshi/iptal koşulları:
Tüketici/Katılımcı, fesih talebini LİDYA TOUR’a veya aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı olarak en geç turun kalkış tarihine 60 gün kalaya kadar feshedebilir. Turun başlamasına 60 günden daha az süre kalması halinde Tüketici/Katılımcı’ya bu sözleşmenin 3.4 maddesinin 2. fıkrasında belirtilen koşullardaki kesinti uygulanır.
Paket tur başlamadan yapılan fesih bildirimlerinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ve üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, Tüketici/Katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir.
Yine bu kapsamda, daha önce satın alınmış olan uçak tren ve gemi biletlerinde ve konaklamada ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır, Varsa cezalan yolcuya yansıtılır. Banka aracılığı ile yapılacak iadelerde, banka havale masrafı Tüketici/Katılımcı ‘ya ait olacaktır. Tüketici/Katılımcının bundan dolayı herhangi bir tazminat hakkı doğmaz. Bedel iadeleri, fesih bildiriminin LİDYA TOUR’a veya aracısına ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde Tüketici/Katılımcı’ya yapılır.
Tüketici/Katılımcı veya LİDYA TOUR, geziyi iptal koşulları süresine uygun olarak iptal ettiğinde; ödeme kredi kartı ile yapıldı ise kredi kartı ile banka yolu ile yapıldı ise banka yolu ile nakit ödendi ise nakit olarak iade edilir. Geri iade edilecek tutar LİDYA TOUR’a ödenen para birimi cinsinden olacaktır. Zaman içinde dövizde oluşabilecek kur farklarından LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz.
Kredi kartı ile yapılan ödemelerde, iade Tüketici/Katılımcı’nın aynı kredi kartına yapılacaktır. Oluşabilecek zararlardan LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz. Kredi kartına yapılan iadelerde gecikmelerde LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz iade yapıldığına dair belgeyi Tüketici/Katılımcının bilgisine sunmakla LİDYA TOUR sorumluluğu sona erer.
3.9 –Sorumsuzluk kaydı:
Sözleşme metninde veya müstakil herhangi bir belgede Tüketici/Katılımcının Yönetmelik’te yer alan haklarını kullanmaktan feragat ettiğine dair veya LİDYA TOUR ya da aracısının yönetmelikten kaynaklanan yükümlülüklerini sınırlayan veya ortadan kaldıran kayıtlar geçersizdir.
3.10 –İhtilafların Hal Mercii:
İşbu sözleşmeden doğacak tüm ihtilafların çözümü ile ilgili T.C. Tüketici Mahkemeleri, Tüketici Hakem Heyetleri yasa ile yetkilendirilmiş sair kuruluşlar yetkilidir. Katılımcılar şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde katılımcının mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne veya Tüketici Mahkemesi'ne yapabilirler.
3.11- Münhasır Delil Sözleşmesi
Tüketici/Katılımcı ve LİDYA TOUR arasında imzalanan iş bu sözleşmeden kaynaklanan tüm uyuşmazlıklarda, bu sözleşme ve ekinde yer alan belgeler ile LİDYA TOUR’un bilgi işlem “Kayıt ve Çıktıları” ile diğer kayıt ve belgelerinin münhasıran yazılı delil olacağını, bunlara karşı her türlü itiraz ve def’i ya da dava halinde LİDYA TOUR’un bilgi işlem “Kayıt ve Çıktılarına” karşı delil göstermeyeceğini, LİDYA TOUR’un “Kayıt ve Çıktılarını” kabul edeceğini ve bunlara karşı delil gösterme hakkından feragat ettiğini peşinen kabul eder. ( Bu madde, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanununun 287.ci maddesinde belirtilen münhasır delil sözleşmesi niteliğinde olup, LİDYA TOUR’un bu sözleşmede belirtilenler dışında başkaca delil kabul edilmez.
3.12- Tebligat, Tebligat Adresi Ve Tebligat Adresindeki Değişiklik Bildirimi
İş bu sözleşmede yer alan hususların yerine getirilmesi ve gerekli tebligatın yapılabilmesi için tarafların sözleşmede belirtilen adresleri yasal ikametgâhları olarak belirlenmiştir. Bu adreslere yapılmış tebligat taraflara yapılmış sayılacak ve TARAFLAR o yerlerde bulunmasalar bile tebligat iade edilmeyip Tebligat Kanunu’nun 21. maddesi uygulanacaktır. TARAFLAR adres değişikliklerini yazılı olarak diğer tarafa bildirmedikleri takdirde önceki adreslerine yapılacak tebligatların geçerli olacağını kabul ve taahhüt ederler.

4–PAKET TURLA İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLENDİRMELER
4.1 –Paket tur programlarında ücrete dâhil tüm hizmetler ayrı ayrı belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Bu turlar ancak yeterli katılımın sağlanması halinde yapılabilecek olup, ekstra turların yapılmaması nedeniyle LİDYA TOUR’dan hiçbir tazminat ve/veya iade talep edilemez. Ekstra tura katılmak istemeyen Tüketici/Katılımcılar güzergâh üzerinde rehber tarafından uygun görülen yerlerde bekletilir. Ekstra tur dönüşü alınarak tura devam ederler. Tüketici/Katılımcılar bunu bilerek ve kabul ederek tura katılmıştır.
4.2 – Tüketici/Katılımcılar gezinin başlangıç noktasına gelişlerindeki ulaşım araçlarından (uçak, tren, gemi, otobüs veya özel araç), trafik sıkışıklığından doğabilecek gecikme veya benzeri bir nedenden konaklama ya da buluşma yerine geç kalma, turu kaçırma durumları kendi sorumluluğunda olup, bu konulardan LİDYA TOUR’u sorumlu tutamaz, herhangi bir hak iddiasında veya tazminat talebinde bulunamaz. Tüketici/Katılımcıların, LİDYA TOUR tarafından bildirilen saatte ilgili hareket noktasında (havaalanı, gar, liman, otogar veya buluşma noktası) hazır bulunmaması durumunda oluşabilecek gecikme veya yetişememe durumlarında bilet açığa alınamaz, gezi ücreti hiçbir şekilde iade edilemez.
Uçuşlarla ilgili son dakika rötarlar ve kapı değişiklikleri hava yolu tarafından hava alanında belirlendiğinden yolculara alandaki bilgi panoları ya da anonslar ile duyurulmaktadır. Bu gibi bilgilendirmeler anlık yapılmakta olup LİDYA TOUR’un daha öncesinde bilgisi olması mümkün olmadığından yolcunun alanda bu uyarılara karşı dikkatli olması ve takip etmesi kendi sorumluluğundadır.
4.3 – Ücretini ödediği halde yerine getirilmeyen bir hizmeti belgelemek dışında, Tüketici / Katılımcıların herhangi bir sebeple tur için tahsis edilen ulaşım aracından faydalanmak istememesi ve otelde konaklamak istememesi veya kişisel sorunları ya da mazeretlerinden dolayı tur güzergahından veya otelden ayrılmak istemesi durumunda para iadesi söz konusu olamaz.
4.4 – Tüketici/Katılımcı kendi sağlık problemlerinin (tansiyon, kalp, astım, yüksek irtifa sorunları ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) yaratacağı sonuçlardan LİDYA TOUR’u sorumlu tutmayacağını kabul ve beyan eder. Tüketici/Katılımcı; kayıt yaptıracağı turun kendi sağlık koşullarına uygunluğunu değerlendirmekten sorumludur.
4.5 – Bagaj ve içeriği ile ilgili her türlü sorumluluk Tüketici/Katılımcılara aittir. Bagajların ya da el çantalarının içinde bırakılacak fotoğraf makinesi, cep telefonu, bilgisayar, kıymetli evrak, ziynet eşyası, para kaybından LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz.
4.6 – Vize İle İlgili Bilgilendirme:
LİDYA TOUR Tüketici/Katılımcıların pasaportlarını tetkik hakkı ve zorunluluğu bulunmamaktadır.
Bu konuda Tüketici/Katılımcıların beyanı esas alınır. LİDYA TOUR tarafından vize takip hizmeti almayan, vizesi olduğunu ve/veya yeşil pasaport sahibi olduğunu veya vize gerektirmeyen pasaportu olduğunu beyan eden, ya da vizesiz bir ülkeye tur satın alan katılımcıların pasaportlarının ilgili seyahatin vize-pasaport koşullarına uygunluğunu kontrol etmeleri münhasıran kendi sorumluluğundadır. LİDYA TOUR’dan vize almayan, vizesini kendisi alacağını belirten, vizesiz bir ülkeye tur satın alan ya da vize gerektirmeyen nitelikte pasaportu olduğunu düşünen kişilerin vize ya da pasaport eksiklikleri vb. pasaportlarından ve vizelerinden kaynaklanan sair nedenlerle seyahate katılamamalarından LİDYA TOUR sorumlu tutulamaz. Bu durumdaki Tüketici /Katılımcılar eğer yeşil pasaport sahibi ya da vizesiz bir ülkeye seyahat edecekler ise; pasaportlarının gezinin bitiş tarihinden itibaren en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunduğunun, yeni düzenlemeye uygun çipli ve 10 yıldan eski olmadığının, yırtık, sökük vs. bir deformasyon bulunmadığının, vize geçerlilik tarihlerinin seyahat tarihlerini kapsadığının, vizelerinin oturum sürelerinin bitmemiş olduğunun, giriş çıkış sayılarının adedinin (tek giriş–çift giriş–çok giriş) ve vizelerini yanlış kullanmadıklarının kontrolünü kendileri sağlamalıdır.
Vizenin LİDYA TOUR tarafından alınması talebi halinde evrakların teslimi:
LİDYA TOUR ile yurtdışı turuna katılacak olan Tüketici/Katılımcıların, yurtdışına çıkış için gerekli vize takip işlemini LİDYA TOUR’un üstlenmesini talep etmesi durumunda LİDYA TOUR’un çalıştığı yetkili acente tarafından katılımcılara verilecek vize hizmetine ilişkin usul ve esaslar bu maddede düzenlenmiştir.
Vize başvurusu için gerekli olan evraklar ve vize masrafları ile vize hizmet bedeli, ilgili konsolosluğun bildirdiği şekilde eksiksiz olarak, tur hareket tarihinden en geç 30 gün önce Tüketici/Katılımcılar tarafından LİDYA TOUR ve LİDYA TOUR’un talebi doğrultusunda acenteye teslim edilmelidir. Teslim edilen pasaportun gezinin bitiş tarihinden itibaren en az 6 aylık geçerlilik süresinin bulunması, 10 yıldan eski olmaması, yırtık, sökük vs. bir deformasyon bulunmaması gerekmektedir. Yabancı ülkelere giriş ve çıkışlar tamamen ilgili ülkenin inisiyatifindedir. İlgili ülke Konsoloslukları hiçbir neden olmasa dahi ülkelerine giriş için vize vermeyebilir. Bu nedenle Tüketici/Katılımcıların bu riski tolere etmeleri için sigorta yaptırmaları LİDYA TOUR tarafından önerilmektedir. Bu konuda sözleşme imzası sırasında Tüketici/Katılımcılar bilgilendirilmiştir. Pasaportların geçerliliği ve pasaportlarda yer alan deformasyonlar (yırtık, sökük, vb.) kişinin kendi sorumluluğunda olup, Konsolosluk ya da ülke girişlerinde polis kontrolü sırasında çıkacak herhangi bir aksaklık ve engellemelerden LİDYA TOUR sorumlu değildir.
Vize işlemlerinin takibinde tarafların sorumlulukları:
Tüketici/Katılımcı Konsolosluk talep ettiği takdirde şahsi başvuru yapmak üzere evraklarıyla beraber Konsolosluk tarafından verilen gün ve randevu saatinde konsolosluğa bizzat müracaat edeceğini kabul ve beyan eder. Randevuya gitmeyen Tüketici/Katılımcıya vize verilmemesi nedeniyle LİDYA TOUR’dan herhangi bir talepte bulunamazlar, tur bedelinin tamamı Tüketici/Katılımcıdan tahsil edilir.
Tüketici/Katılımcının LİDYA TOUR veya yetkili acentesine pasaport ve evraklarını teslim edip, teslim edilen evrakların Konsoloslukça yetersiz veya eksik görülmesi durumunda; Konsolosluk tarafından Tüketici/Katılımcılardan talep edilen eksik evrakların belirtilen süre zarfında teslim edilmemesinden doğan tüm yükümlülükler Tüketici/Katılımcılara aittir. Bu sebeple alınamayan vizeler LİDYA TOUR ve yetkili acentesinin sorumluluğunda olmayıp, yapılan harcamalar geri iade edilemez, tur bedelinin tamamı tahsil olunur.
Tüketici/Katılımcılar, tüm evrakları zamanında teslim etmiş ve acente zamanında başvuru yapmış olmasına rağmen Konsolosluk tarafından başvuru reddedilirse veya yine taraflardan kaynaklanmayan nedenlerle, ilgili Konsolosluk tarafından turun başlangıç gününe kadar pasaportlar teslim edilmezse, ya da verilen vizenin geçerlilik süresi Konsolosluk tarafından tur tarihlerinden eksik olarak düzenlenirse LİDYA TOUR veya acentenin sorumluluğu doğmayacaktır.
LİDYA TOUR, yetkili acente ve Tüketici/Katılımcılar tüm sorumluluklarını yerine getirmiş olmasına rağmen vize başvurusunun Konsoloslukça reddi durumunda, LİDYA TOUR, tur bedelinin, vize masraf ve hizmet bedelinin tamamını alma hakkına sahip olacaktır.
Tüketici/Katılımcıların hüsnüniyet kurallarına aykırı olan hareketleri neticesinde (vergi borcu, askerlik durumu, yurtdışına çıkış yasağı, kara liste olma durumu, vb.) ya da kendi kusuru, ihmali ve özen yükümlülüğünü yerine getirmemesi (pasaporttaki eksik, yırtık, deformasyon vb.) vizenin alınamaması veya yurtdışına çıkışına engel olunması durumunda LİDYA TOUR’un veya yetkili acentesinin sorumluluğu olmayacaktır. Tüketici/Katılımcılar tur bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
Tüm vize işlemleri geçerli olarak yapılmış olmasına rağmen, gidilen ülkede herhangi bir nedenle içeri sokulmayan veya vizeleri tamam olmasına rağmen Türkiye'den çıkışına izin verilmeyen Tüketici/Katılımcılara herhangi bir geri ödeme yapılmayacak ve bu durumdan doğacak zararlardan
LİDYA TOUR veya yetkili acentesi sorumlu olmayacaktır.
Katılacakları tura ait ülkelere vizesi olduğunu beyan eden veya vize işlemlerini bizzat kendisi takip edeceğini belirten Tüketici/Katılımcı, vize işlemlerinin gerçekleşmemesini ileri sürerek sözleşmeyi feshedemez, sorumluluk Tüketici/Katılımcılara aittir, tur bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür.
LİDYA TOUR veya yetkili acentesinin hiçbir şekilde Konsolosluklar üzerinde yaptırım gücü veya edinimlerini taahhüt edebilme yetkisi yoktur. LİDYA TOUR veya acentesinin yükümlülüklerini yerine getirmelerine rağmen Konsolosluklardaki gecikmelerden LİDYA TOUR aracı kurum olması sebebiyle kendi veya yetkili acentesi sorumlu değildir. Konsolosluk tarafından iade edilen belgeler LİDYA TOUR veya yetkili acente tarafından Tüketici/Katılımcılara teslim edilir. Konsolosluğun vize vermemesi halinde LİDYA TOUR 'un herhangi bir sorumluluğu olmayıp, “neden vize alınamadığı” uluslararası kurallar gereği Konsolosluk beyanına dayanır. Bunları tartışma imkânı ve yetkisi LİDYA TOUR bulunmamaktadır.

5– KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ:
5.1– LİDYA TOUR; kişisel verileri, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve yürürlükte olan diğer ilgili kişisel verilerin korunması mevzuatı hükümlerine uygun olarak, toplanmakta, kullanmakta, işlemekte, saklamakta ve Tüketici/Katılımcılara sunulan hizmetin niteliğine göre, yurtdışında ve/veya yurtiçinde bulunan talep etmiş olunan hizmete dair faaliyetler, satışlar, özel teklifler, indirimler ve kampanyalar hakkında bilgilendirme gibi pazarlama amaçlarıyla üçüncü kişilere aktarmakta ve bu verilerin güvenliğini sağlamaktadır.
5.2- LİDYA TOUR, kendi firmasından hizmet satın alan katılımcı ve/veya katılımcılarının paylaşacağı e-mail, GSM numarası, ev adresi gibi iletişim kanallarından birine veya tamamına yapacağı duyuru, ilan veya reklam çalışmasına yönelik e-mailin, SMS gönderimi, katalog gönderimini “Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Kanunu'na” uygun şekilde yapmayı taahhüt eder. Tüketici/Katılımcılar imzalamış olduğu bu sözleşmeyle LİDYA TOUR’un kendi iletişim bilgilerine yapacağı gönderimleri kabul etmiştir.
5.3– Tüketici/Katılımcılar kendi kanallarına yapılan bu duyuruları istememe hakkına sahiptir. LİDYA TOUR, Tüketici/Katılımcılarına bu gibi durumlarda herhangi bir ücret ödemeden LİDYA TOUR’un Kurumsal elektronik iletişim adresi olan [email protected] mail adresine veya isteyeceği herhangi bir yolla LİDYA TOUR’a bildirimde bulunduğu takdirde kendisine yönelik yapılan e-mailin, SMS gönderimi ve posta gönderimlerinin sonlandıracağını taahhüt eder.

6- İMZA VE BAĞLAYICILIK
İşbu sözleşmeyi, kendim ve aşağıda adları yazılı katılımcılar adına, son halini okuyarak kabul edip onayladım. Bir nüshası tarafıma tüm ekleri ile birlikte (paket tur sözleşmesi ile birlikte ön bilgilendirme broşürü, voucher) ilgili sigorta poliçesi yazılı / kalıcı veri saklayıcı vasıtasıyla teslim edilmiştir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Paket Tur Sözleşmeleri Yönetmeliği çerçevesinde işbu sözleşme konusu satın aldığım paket Tur kapsamında, sunulan tüm hizmetleri ve niteliklerini, satış fiyatı ve ödeme şekil ile ifaya ilişkin tüm ön bilgileri, okuyup bilgi sahibi olduğumu ve paket tur sözleşmesinin içeriğini ve maddelerini okuyarak anladığımı, bilgilendirildiğimi kabul beyan ve taahhüt ederim. Bu beyanım, rezervasyon işlemlerimin, kendi yerime bir başkası tarafından yürütülmüş ve imzalanmış olması halinde de geçerlidir.

SÖZLEŞMEYİ OKUDUM. BİR SURETİNİ EKLERİ İLE TESLİM ALDIM.

Tüketici veya katılımcı adına
Adı soyadı : ………………………………
Tur kayıt tarihi ve Voucher esas alınır
Tarih : ………………………………
* Tur kayıt tarihi ve Voucher esas alınır
LİDYA TOUR Personeli:
Adı soyadı : ………………………………
Tur kayıt tarihi :……………………………….
Ve Voucher esas alınır